رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان با اشاره به اینکه تمامی جشن ها و مراسم های فرهنگی، تفریحی و گردشگری تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود، گفت: به دلیل وضعیت موجود همه برنامه هایی که سالیان گذشته در روزهای اواخر سال و ایام تعطیلات نوروز از سوی میراث فرهنگی لارستان برگزار می شد، امسال اجرا نمی شود.
کد خبر: ۸۳۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 13 March 2020

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:سیما علویه با بیان اینکه هرگونه فعالیت و تجمعات گردشگری طبق ابلاغیه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل شیوع «کرونا ویروس» تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود، اظهار داشت: مسافران هیچگونه اجازه ای برای اقامت در باغ ها، منازل، ویلاها یا هر مکان دیگری در سطح لارستان را ندارند.

وی با اشاره به اینکه هتل ها، مهمانپذیرها، مدارس، مسافرخانه ها و سایر اماکن اجازه پذیرش مسافر را ندارد، افزود: به همه هموطنان توصیه می کنیم که به پویش «همه در خانه بمانیم» ملحق شویم، چرا که در زمان حاضر، امن ترین نقطه، خانه و کاشانه ماست تا بتوان زنجیره گسترش بیماری کرونا را قطع کرد.

این مسئول با اذعان به اینکه براساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا تمام مسیرهای ورودی لارستان از سوی پرسنل دانشکده علوم پزشکی و نیروهای جهادگر بسیج در حال کنترل و پایش است، تصریح کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت تجمع بیش از ۱۰ نفر به منظور رعایت بهداشت فردی و پیشگیری از شیوع ویروس «کووید ۱۹» ممنوع است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان با اشاره به اینکه تمامی جشن ها و مراسم های فرهنگی، تفریحی و گردشگری تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود، خاطر نشان کرد: به دلیل وضعیت موجود همه برنامه هایی که سالیان گذشته در روزهای اواخر سال و ایام تعطیلات نوروز از سوی میراث فرهنگی لارستان برگزار می شد، امسال اجرا نمی شود.

وی با توصیه به شهروندان برای ماندن در منزل و پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری، ادامه داد: از خانواده ها تقاضا می شود انجام ورزش های سالم، تفریح و بازی و همچنین کتابخوانی در منزل، این برنامه ها را جایگزین سفرهای هرساله و پایان سال خود کنند.

علویه با تأکید بر اینکه ساعات بازدید از کلیه اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری و موزه ها به حداقل ممکن رسیده و امکان پذیرش بازدید گروهی دانش آموزان و دانشجویان وجود ندارد، بیان کرد: مبالغ پرداخت شده برای هتل ها و مراکز اقامتی در صورت لغو سفر به طور کامل برگشت داده خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان با توجه به تلاش کادر پزشکی و پرستاری و همچنین نیروهای بسیج و سپاه، بهترین راهکار در زمان حاضر ماندن در خانه است، اضافه کرد: امید می رود با یک انسجام عمومی و همگانی در اسرع وقت بحران این بیماری را پشت سر بگذاریم.

ف ۱۱۰

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار